mandag den 23. december 2013

23. december, dagen før dagen

Nu er det lige før, vi skal bare sove en gang til og så er det juleaften.
Risengrøden til risalamanden står og koger, alt er handlet ind, gaverne er pakket ind - så nu kan vi sætte os ned og lade julefreden sænke sig over os - i eftermiddag tyder det på ok vejr så der tager vi nok en tur i Tivoli og kigger på alle lysene.
 
Igår pyntede vi juletræet, og selvom vi ikke skal være hjemme SKAL vi have juletræ og det SKAL være stort (det er ikke børnene, det er moren, selv dengang vi boede i en et-værelses lejlighed) jeg er dog gået lidt på kompromis så det er ikke helt så så højt som jeg gerne vil have det, for med højde følger bredde, og det har vi ikke rigtig plads til.
 
Her er pigerne i gang, Solveig, Nadjas forlovede Daniel og min mand deltog også men dem fik jeg ikke lige billeder af
 
 stjernen er fra Georg Jensen, og den er så snedigt indrettet at den har et øje til bånd så den kan hænge ned fra loftet i løbet af december, og når juletræet kommer frem sætter man en lille spiral-pind på så den kan sidde på juletræet, på den måde kan man få fornøjelse af den hele måneden.
Patchworktæppet har min mor syet til os til vores 40 års fødselsdag , der er et bedre billede af tæppet her

4 kommentarer:

  1. Flot træ - vi har også juletræ som har stået her siden 1. søndag i advent - selvom vi ikke skal holde jul hjemme. I aften skal vi ned til mine forældre og pynte juletræ der gør vi altid lillejuleaften :)

    SvarSlet
  2. Flot træ og glædelig lille juleaften.

    SvarSlet
  3. Smukt juletræ, hvor ser det bare hyggeligt ud!

    SvarSlet