fredag den 28. september 2012

Minialbum fra Skagen-turen

Som jeg tidligere har vist lavede jeg et minialbum på vores Skagentur, og nu har jeg også fået det fyldt.
Inspirationen til albummet har jeg til dels fået fra en facebook-gruppe jeg er medlem af der hedder Daybook Delights hvor medlemmerne er meget inspireret af de små dagbøger som Amy Tangerine laver.

Omslaget er lavet af noget kraftigt mønsterpapir, det er faktisk noget af det allerførste scrap jeg købt i  Paduro (nedsat) så det er nok ca 7 år gammelt
 Jeg vidste at mange af billederne ville være natur-billeder så jeg valgte at holde albummet i grønlige og efterås farver
 Jeg har brugt en blanding af mønsterpapir nogle af dem var rester, andre var hele ark som jeg synes passede til, kuverter, små stykker karton,  et enkelt ark vellum sneg sig også ind.
 Nogle af siderne har jeg punchet kanterne på - og alle siderne har jeg tegnet rundt i kanten med en tusch for at give lidt mere liv

 Enderne af det sorte karton i midten har været en tur gennem bigshotten med en spellbinders die så den kunne få lidt facon.
 Teksten med "Skagen Museum" er klippet ud af den papirspose jeg fik da jeg købte nolge postkort.
Albummet starter og slutter med en guldkuvert fra nogle af kortene, som jeg snuppede da vi ryddede op efter Mors og Fars guldbryllup

Collagerne har jeg lavet ved hjælpe af programmet Photosheet som kan hentes her det er meget nemt og enkelt at have med at gøre, det var en af pigerne på Scrapsisters der anbefalede programmet.

2 kommentarer:

  1. Flot album. God måde at lave det på

    SvarSlet
  2. Hvor er det et flot album, og en smart måde at lave det på.
    Og sikke fine billeder fra jeres dejlige familietur.
    Jeg synes da også, I er nået ret langt omkring i det nordjyske.
    Jeg sidder helt og savner al den natur der deroppe. Den er helt speciel smuk.

    God søndag til alle blogejere.

    SvarSlet